Dag papa en
mama en beste vriendjes,
Deze week werkten we rond de kermis. We vertelden een verhaal van
twee diertjes die naar de kermis gingen, we speelden en telden de
kermiseendjes, we hadden een reuzenrad van playmobil om mee te spelen en we
schilderden met waterverf. De kermiseendjes werden gerangschikt van groot naar
klein. Iedereen in onze klas kan 4 eendjes rangschikken! Knap zo!
Niemand
maakte een foutje!
We oefenden met de schaartjes om te knippen. Deze handvaardigheid
zullen we dit schooljaar nog vaak herhalen.
We maakten
een paardenmolen op papier, een prachtig, groot groepswerk dat in de gang van
onze klas hangt. Juf Caro maakte een
smoutenbollenkraam in onze klas. We schepten en telden de smoutenbollen. Er
werd heel veel in gespeeld.
We zitten
nog steeds met “ons netelig” probleem. Zouden jullie alsjeblieft nog eens
willen checken of je kapoen geen luizen of neten in zijn haren heeft?? Ik heb
ondertussen vernomen dat er ook in de lagere school verschillende klassen zijn
met luizen. Samen goed behandelen!! Anders raken we er moeilijk vanaf. Alvast
bedankt!
Volgende
week gaan we op maandag met juf Caro een ritje maken op de kermismolen. Op
dinsdag gaan we met onze grote vriend wandelen naar het bos. Gelieve op dinsdag
slechte schoenen aan te trekken of schoenen die mogen vuil worden. In de
namiddag maken we een wandeling naar het Borgersteinbos om vruchten te zoeken
en om ons eens goed uit te leven. Hier kijken wij natuurlijk enorm naar uit!
Volgende
week praten we nog na over de kermis en leren we over de herfst, over kabouters
en smurfen en wie weet…, komen we in het bos er wel eentje tegen…
Fijn (warm)
weekend!
Juf Sophie
Wie
interesse heeft mag volgende maand komen voorlezen in onze klas in de
voorleesweek. Gelieve de bijgevoegd brief dan ingevuld terug in het kaftje te
steken.